pondělí 28. července 2014

Whole30 - den čtvrtý

 Je to s podivem, ale pořád žiju. Snídáme v půl desátý, O. je po koncertě, tak si trochu schrupnul. Míchaný vajíčka se slaninou. Překvapivě se to dá i bez chleba, to by mě nikdy nenapadlo. Ačkoliv jdou pro každýho tři vajíčka, vypadá to na talíři směšně. A to i přes to, že jsem zvolila malý talířky. Ale zasytí, to zas jo. Hlad pak nemám, jen mám chuť. Nějak se nedokážu držet tří jídel denně a mám tendence uzobávat. Tu si vzít mrkev, tu schroustat pár oříšků. Musím to eliminovat.
Trápím se tím, že slanina ve vajíčkách nebyla bez dusitanů - tedy na 99%. Byla to klasika z pultu v Bille a mě je líto jí vyhodit. Zítra tam asi pojedu poprosit, ať mi ukážou složení. Doufám že na mě paní Broňa, co má metr v ramenou, neskočí a nevynese mě v zubech. Podle jejího výrazu soudím, že by toho byla klidně schopná.
 Už jsem objevila eshop se slaninou bez éček, tak objednám a uvidím. Bez slaniny se mi totiž žít nechce. Těšila jsem se, že dneska nakoupím na farmářském trhu, jak zeleninu, tak i maso a ouvej, bude až příští týden. Tak musím vydržet nebo vyrazit ku Praze. Nebo eshopovat.
 V poledne zkouším mámin nový spirulizér. S cuketou umí divy! Faktický špagety z toho lezou. Krásný a dlouhý asi kilometr. Hned si představuju, jak na ně dělám pesto a rajčatovou raw omáčku. Ovšem až za 28 dní, protože v Whole30 jsou vaše odměňovací jídla zakázaný. Ne snad, že bych se špagetama vyloženě odměňovala, ale bylo to takový naše příjemný jídlo k filmu, pěkně napohodu se zabořit do gauče, každý na klíně svojí misku a jíst, dokud neprasknem. No, tak to se konat nebude, bohužel. Jedině že bych je udělala k obědu, abych jako prolomila tu tradičnost. Ovšem nevím, jestli by to nebylo trochu podvádění.
 Každopádně pokud chcete spirulizovat mrkev, pořiďte si nějakou boubelatou. Ty hubený krásny z obchodu jsou k ničemu, nebudete z nich mít ani spirálku a ještě mají tendenci střílet po kuchyni.
 Nad návodem jsem se zasnila, kterak vyrobím ploché spirálky z brambor a upeču je v troubě. Brambory jsou totiž nově povolené, ale s výstrahou. A to právě ohledně oblíbených jídel alá hranolky, krokety, atd. Aby člověk zlomil ten návyk. No, jenže mě se ho teda moc lámat nechce. Kdo by neměl rád hranolky? Domácí? Mňam! Dovedu si představit, že bych je teda nedělala ve friťáku, abych učinila ústupek dietě, ale že bych je nedělala vůbec? Ach jé.
 K večeři dojídám salát od oběda, jen jsem do něj dokrájela další porci oliv. Tuk je potřeba, musím zaplašit případnou ketózu. Zatím se nedostavila, unavená jsem, ale naprosto standardně. Možná že večer bych šla spát o něco dřív, než dřív, ale zatím to stravě nepřičítám.
 Jiný velký změny nepociťuju. Břicho jak ve čtvrtým měsíci.
 Zítra se uvidí, dneska jsem totiž první den cyklu. PMS jsem u sebe nikdy nepozorovala, zato mám vypozorováno, že nejhorší bestie se ze mě stává druhý den cyklu. To se mi nikdo nezavděčí, vstávám naštvaná a celý den je hučím, řvu po ostatních a vůbec jsem líbezná maminka. Občas jsme to s holkama řešily tak, že jsem vzaly spoustu dobrot a zalezly drobit do postele, ale s čím tam zalezu zítra, to netuším. Nehledě na to, že jestli bude takový pařák jako dneska, tak bychom se v posteli nejspíš upekli.A ještě navíc v ní bude po ránu vyspávat O.
 Takže zítra musím udělat ghee, nebo pro něj sjet do Makra, nakoupit a vymyslet, co budeme alespoň dva dny vařit. Hrňte na mě Whole30 recepty! Většina věcí, co dokážu vymyslet totiž nápadně připomíná věci, který mám ráda - cuketový (bramborový) placky a placičky, zapečené brambory, cuketovo bramborová kaše... No prostě samý zdravý, smažený věci, ehm.

Žádné komentáře:

Okomentovat